Værd at vide

Hvornår har du ansvaret for jeres barn i institutionen?:
Når du opholder dig i institutionen med dit barn, er det dig der har ansvaret for barnet. Både til hverdag og til fest.

Snore i tøj:
Snore i tøjet er af sikkerhedsmæssige grunde forbudt i daginstitutionen. Har dit barn alligevel snore i tøjet, bliver de klippet af eller fjernet på anden måde.

Cykelhjelm på legepladsen:
Børnene må ikke bruge cykelhjelm på legepladsen. Det kan lyde lidt mærkeligt, men det er faktisk af sikkerhedsmæssige årsager. Hvis barnet har cykelhjelmen på og klatrer, rutsjer eller lignende, kan de hænge fast.

Plastikposer i garderoben:
Vi henstiller til, at I ikke lægger plastikposer i garderoben, da det også fungerer som vuggestuebørnenes legeområde. Brug evt. stofposer i stedet.

Brug blå futter eller tag skoene helt af, når det er vådt udenfor:
Garderoben er også vuggestuebørnenes legeområde, og da meget af deres leg foregår på gulvet, beder vi jer bruge blå futter eller helt tage støvler og sko af, hvis de er våde og beskidte.

Skriv navn i dit barns tøj:
Alle 80 børn har garderobe sammen, og den er også vuggestuebørnenes legeområde. Så hjælp os og jer med at holde styr på tøj og sko: Skriv tydeligt navn i alt.

Solcreme:
Fra forår til sensommer skal du sørge for, at vi har solcreme, vi kan smøre dit barn ind i. Vi smører dem, inden vi går på legepladsen til frokost/om eftermiddagen, og du skal selv have smurt dem om morgenen.

Privat legetøj:
Børnene må gerne have deres eget legetøj med i vuggestue/børnehave. Vi kan dog ikke påtage os ansvaret for privat legetøj. Husk at mærke med navn.